Scenario: Will Beall
Po romanu „Gangsterski odred“, Paul Lieberman
Muzika: Steve Jablonsky
Montaža: Alan Baumgarten, James Herbert
Uloge: Sean Penn, Josh Brolin, Mick Betancourt, Ryan Gosling, John Aylward, Emma Stone, Nick Nolte, Anthony Mackie
Trajanje: 113min

Ovih dana u bioskopima širom Srbije prikazuje se akcioni američki blokbaster „Gangsterski odred” u režiji Rubena Flajšera, nama poznat po filmu „Zombilend”. Vidimo da se Fjalšer odlučio da napravi iskorak u karijeri i uhvati se u koštac sa ozbiljnom tematikom i zanrom. Jednu sitnicu moram da napomenem, omanuo je u skoro svakom segmentu.

Gangsterski odred, na čelu sa narednikom Džonom Omarom (Džoš Brolin), kako se naziva tajna policijska jedinica sačinjena od nekorumpiranih individualaca, sa blagoslovom policijskog komesara (Nik Nolti), hoće da sruše Mikija Koena (Šon Pen), bivšeg boksera, rođenog u Bruklinu, a koji drži ceo Los Anđeles u zadnjem džepu, od uličnih policajaca do visokih sudija. Miki gradi imperiju, kako bi na gospodario celom severnom Amerikom. Njegov cilj je da napravi telefonski sistem kojim bi kontrolisao klađenje od Los Anđelesa do Čikaga. Međutim, na njegov put staju odvažni ljudi, koji više nisu policajci. Dozvoljeno im je bukvalno sve. Nema hapšenja, to ih ne zanima, ono što im je glavni cilj jeste da oteraju Mikija iz grada.

Ova akciona komedija, ima sve što je neophodno da bi bila akcioni hit i privukla najviše tinejdžera u bioskopske sale. Imamo antiheroja Mikija , rođenog zlog, dobrog policajca Omaru, zatim neozbiljnog policajca narednik Džeri Vuters (Rajan Gosling) i naravno uvek mora da bude i jedna lepotica – Grejs (Ema Stoun) u koju se Džeri zaljubljuje do ušiju. Pojavljuju se tu i neki sporedni likovi, ali su imali minorne uloge, jedino žao mi je Džovanija Ribisija, jer čovek zaista ume da glumi.

Dosta metaka bude ispaljeno, mnogo ljudi pogine, uglavnom nedužni, jedan sitan detalj pokrene lavinu događaja. Film je zaista gledljiv, to moram da priznam. Drži pažnju i nije toliko dosadan kao većina novih holivudskih akcionih filmova. Ono što je najveća mana ovom filmu je da je na nivou tinejdžera napisan, što su likovi veoma površni, i ne tako spretno napisani dijalozi.

Prava šteta je da je film urađen za klince i što priča nije razrađena, jer se o ovom gangsteru, koji je bio član velike jevrejske mafije, koji je nekoliko puta bio osuđen i koji je postao velika zvezda u Sjedinjenim Državama. Prodao je više novina od bilo koga.

Django
Previous post Djangova osveta (Kventin Tarantino, 2012)
Argo