Autor: Katarina Nikolić

Film „Amores Perros“ režirao je meksički reditelj Alehandro Gonzales Injaritu. Sarađivao je sa scenaristom i piscem Giljermo Arijagom na filmovima „Amores Perros“(2000), „21 Gram“(2003) i „Babel“(2006). Ovi filmovi koriste fragmentarnu dramaturgiju povezujući nekoliko priča koje na svojstven način utiču jedne na drugu. Giljermo Arijaga je jedan od najznačajnijih savremenih meksičkih pisaca i neki njegovih romani prevedeni su na srpski jezik: „Sladak miris smrti“ , „Bufalo noći“. Njegov scenario za film „The Three Burials of Melquiades Estrada“ u režiji Tomi Li Džonsa nagrađen je „Zlatnom palmom“ u Kanu 2005. godine.

Film „Amores Perros“ počinje saobraćajnom nesrećom koja objedinuje sve likove odnosno povezuje sva tri segmenta priče: Oktavio i Suzana, Danijel i Valerija , El Čivo i Maru.

U prvom segmentu, Oktavio je zaljubljen u ženu svoga brata- Suzanu. Suzanin muž Ramiro se loše ophodi prema njoj. Da bi sakupio novac da zajedno mogu da pobegnu, Oktavio odlučuje da iskoristi svog rotvajlera i učestvuje u ilegalnoj borbi pasa. Međutim, Suzana beži sa svojim mužem i Oktavijevim novcem. Pošto jedan od lokalnih kriminalaca upuca rotvajlera, Oktavio mu se sveti tako što mu zabija nož u stomak i zajedno sa prijataljem odlazi kolima ne bi li nekako spasio svog psa. U toj jurnjavi po gradu, izaziva saobraćajnu nesreću koja će mnogo koštati Valeriju, glavnog protagonistu drugog segmenta. Nakon što hitna pomoć ustanovi smrt Oktavijevog druga i pokuša da izbavi ozbiljno povređenog Oktavija, El Čivo se jedini osvrne na rotvajlera. Uzima ga i odnosi sa sobom. Ali pas kome je pomogao, naučen da ubija, zadaviće mu najdraže prijatelje – ostale pse sa kojima živi.

Drugi segment pokušava da objasni kako se Valerija našla na mestu saobraćajne nesreće koju je izazvao Oktavio. Danijel ostavlja svoju ženu i započinje život sa Valerijom, supermodelom. Valerija lomi nogu u nesreći i primorana da je da bude u kolicima. Njen pas Riči ostaje zaglavljen u podu nekoliko dana. Odnosi između ljubavnika postaju sve gori. Tenzija raste. Valerija, pokušavajući da pomogne svom psu, ponovo povređuje nogu što izaziva krvarenje i gangrenu. Dokotor je primoran da joj amputira nogu. Danijel oseća žaljenje što je ostavio svoju suprugu, očigledno shvatajući da je njegov odnos sa Valerijom bio površan i baziran na trenutnoj privlačnosti.

Poslednji segment govori o bivšem zarobljeniku El Čivi koji živi u napuštenoj kući sa psima lutalicama. Ali ustvari El Čivo je profesionalni ubica koji pokušava da stupi u kontakt sa svojom ćerkom Maru. U međuvremenu, Oktavijev brat gine tokom pljačke banke. Oktavio ponovo nudi Suzani priliku za beg ali ga ona ljutito odbija jer je upravo izgubila svoga muža, osobu koju je volela. El Čivo ipak odustaje i ne ubija čoveka za koga je plaćen. Odlazi u dom svoje ćerke ostavlja joj novac i poruku na sekretarici. El Čivo brije svoju bradu, oblači odelo i zajedno sa rotvajlerom nestaje u nepoznatom pravcu.

Ovo su priče o ljubavi, o izdaji, grehovima, egoizmu, lepoti, nasilju, strasti, o nadi.

Film „Amores Perros“ svojom zanimljivom konstrukcijom i montažom zahteva od gledalaca veliki angažman. Gladalac slaže delove slagalice, otkriva mnoge slojeve jedne priče, nadovezujući se na druge. Postaje svestan koliko postupci protagonista i čoveka uopšte utiču na druge ljude. Trudi se da shvati poreklo stvari. Da im odredi početak i kraj. Ako ih, u sveoštem kretanju, uopšte i ima.

Devojka i drvo
Previous post Povest o postojanju: „Devojka i drvo“
Južnjačka uteha